تصویری ۳۶۰ درجه و نادر از اسکله تفریحی کیش در یک روز ابری!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از مطالب خوشتون آمده باشد و از آن لذت برده باشید.در صورت تمایل در نویسندگی وبلاگ در قسمت نظرات برامون بنویسید. مدیریت وبلاگ" امیر حسین رحیم نظری"

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان MEGA WEB و آدرس megaweb.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

:: کل مطالب : 608
:: کل نظرات : 23

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 111
:: باردید دیروز : 38
:: بازدید هفته : 111
:: بازدید ماه : 8976
:: بازدید سال : 22888
:: بازدید کلی : 207365

RSS

Powered By
loxblog.Com

تصویری ۳۶۰ درجه و نادر از اسکله تفریحی کیش در یک روز ابری!
شنبه 28 مرداد 1391 ساعت 12:11 | بازدید : 806 | نوشته ‌شده به دست AMIR HOSSEIN | ( نظرات )

برای دین تصویر  اینجا را کلیک  کنید.

 

MEGAWEB: اگر چه این روزها جنوب ایران در اوج گرمای خود به‌سر می‌برد و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که میل رفتن به سواحل مرجانی کیش را داشته باشد اما محمدرضا دومیری گنجی یکی از عکاسان جوان و البته خوش‌ذوق کشورمان تصویری ۳۶۰ درجه از اسکله تفریحی کیش را در اختیار ما قرار داده که جزیره کیش و خلیج همیشه فارس را در روزی ابری که کمتر مسافری شاید در کیش شاهد این صحنه باشد به تصویر کشیده است.

 

محمدرضا در این تصویر ۶۰ مگاپیکسلی از دوربین Canon 7D به همراه لنز فیش‌آی ۸ میلیمتری بهره برده است. این عکس در واقع ترکیب نهایی ۷ شات گرفته شده از اطراف, بالا, پائین است.

وی در خصوص این عکس می‌گوید: این تصویر در واقع یک تصویر اچ.دی.آر(High Dynamic Range) است که به همین دلیل برای هر شات از سه نوردهی متفاوت استفاده شده است. در شات‌های این تصویر, برای ثبت آسمان و جاهای پر نورتر از نوردهی با زمان کمتر استفاده شده و از نوردهی متوسط برای نور متوسط و فضای کلی عکس و از نورگیری زیادتر که جاهای تیره و سایه‌ها را پوشش میدهد بهره گرفته‌ام. در واقع بازده نوری که یک عکاس در عکس عادی می‌تواند ثبت کند بسیار کم بحساب می‌آید اما با این روش بازده نور را به آنچه که واقعا چشم می‌بیند نزدیک می‌کنیم.

وی با اشاره به مساله زمان و مکان مناسب برای عکاسی می‌گوید: با دیدن این ابرهای زیبا که در کیش هر چند ماه یک‌بار پدیدار میشوند به سرعت شروع به عکاسی کردم و همین طور عکس‌ها را به فاصله کوتاهی پس از هم و به سرعت گرفتم تا ابرها با وجود سرعت بالا در جای خود تقریبا ثابت مانده و در عکس بعدی تغییر جا ندهند.

این عکاس خوش‌ذوق کشورمان اگر چه این تصویر را به همان دلیل که ذکر کرده به سرعت گرفته است اما ۴ تا پنج ساعت وقت برای چسباندن و فرایند تلفیق ۳ نوع نوردهی مختلف در تصاویر وقت صرف کرده تا نهایتا عکسی با حجم ۴۰۰ مگابایت ( با فرمت tiff) بدست بیاید.

نکته جالب در این تصاویر ارتفاع مناسب ۴ متری از سطح زمین است که محمدرضا دلیل آن را این طور بیان می‌کند که برای هر کدام از شات‌ها سه پایه را تا آخر باز کرده و روی دستم گرفتم و تا جای امکان آن را بالا نگه داشتم و چون اولین تجربه‌ عکاسی‌ام در کیش نبود, خیلی از شرایط برای من آشنا بود و قبل از شروع عکاسی تصویر ذهنی از اینکه چه می‌خواهم را داشتم.

سایر آثار ۳۶۰ درجه محمدرضا دمیری گنجی را می‌توانید در سایت او ببینید که از جمله آنها می‌توان به آثار زیر اشاره کرد.

تصویر ۳۶۰ درجه از میدان آزادی تهران

تصویر ۳۶۰ درجه از مسجد وکیل شیراز

تصویر ۳۶۰ درجه از نارنجستان شیراز

تصویر ۳۶۰ درجه از سی‌وسه پل اصفهان

برای این عکاس خوب کشورمان آرزوی موفقیت داریم. اگر شما هم تجربه عکاسی خوبی در این زمینه‌ها دارید می‌توانید ما را در جریان بگذارید.

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , جالب! , etc pics , ,
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: